Avery Island - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Naomie Droog - WaarBenJij.nu Avery Island - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Naomie Droog - WaarBenJij.nu

Avery Island

Blijf op de hoogte en volg Naomie

24 September 2014 | Verenigde Staten, Lafayette

Op advies van Joe ging ik naar Avery Island 40 min rijden het is geen eiland maar omdat het hoger legt heet het zo. Het is een soort van beschermd dorp je moet ook $1 tol betalen en het tolhuisje zat aan de bijrijders kant dus ik dacht lekker slim. Maar die mand had een stok met een kneiper en daar kon je je dollar aan kneipen. Maar waarom ik daar heen ging nou daar is de tabasco fabriek en daar wordt het al 150 jaar gemaakt en alleen daar. Edmund Mcllhenny was een bankier en is tijdens de civil war naar avery Island verhuisd en heeft daar tabasco uitgevonden en gaf het aan vrienden en kennissen maar het was zo populair dus besloot ie om het te gaan verkopen. De pepers worden gemixt met zout wat ook van avery Island komt en gaat in houte vaten met gaten in de deksel en wordt dan weer bedekt met zout dat laten ze drie jaar staan dan wordt het gemixt met olie en roeren ze 28 dagen machines hor. En dan heb je tabasco. Er was ook een sample bar waar je alle producten kon proeven. Ik had het nog nooit gehad (mischien door een recept bij ieman) dus ik pakte een augurk en dip dat lekker in de tabasco ik kreeg er een loop neus van zo pittig haha. Tegen over de fabriek was jungle Garden ook van de Mcllhenny family met ook het huis van Edmond. (Dat wad privé) maar de tuin was mooi een route van 5 km je kon lopen of met de auto. Ik was de enige die liep maar daar Door kon je wel Door allemaal smale paden door de bomen maar voor dat je dat padje opliep stond er een bord pas op alligators niet voeren en je moest over een smal plankie over het water. Dus ik keek de hele tijd op de grond of er niks liep. Toen ik terug kwam pakte ik weer de fiets en ree ff een stukie door lafayette en wat denk je ik ben gewoon aangereden door een auto. En het was niet mijn fout ik fietse op de stoep langs een drukke weg en die vrouw stond links van me te wachte op een uitrit om de weg op te kenne. Dus ik fietse voor langs en ze geeft ineens pittig gas naar rechts dus haar wiel raakte de voorkant van de fiets dat klapte op me been en haar spiegel en zijkant raakte mij heup enzo. En ze stopte pas 15 meter verder en ik stond nog stil op plaats delict (kon gelukkig blijve staan) en dacht wat is hier nou gebeurt?? Vet raar en ik keek nog naar die auto maar ze stapte ook niet uit ofZo en een andere auto op de afrit stapte ook niet uit om te vragen of het gaat. Nou ik zacht zoek het lekker uit en hoop dat je een dikke kras op je auto heb. En fietste maar weer verder. Later hoorde ik van Toby en Joe dat ze in Lafayette bezit zijn voor de fietsers kwa meer mensen op de fiets te krijge en veiligheid er is zelf een activiste club dat een keer in de maand met een groote groep door Lafayette fiets en ook langs een monument (witte fiets) voor een meisje die om 2 am door Lafayette fietste en was aangereeden door een auto en toen leefde ze nog en dacht dat die man haar wou vermoorden en viel hem aan en hij dacht Ow ze wil mij vermoorden dus schoot haar dood en dumpte haar te water. Later was de fiets gevonde dus kwam het hele verhaal weer boven water. Toby zei al het ken zo een film weze. Dus dat is een berucht verhaal hier en de "meeste" mensen zijn erg zuinig op fietsers vanwege dit verhaal. Dus toen ik dit hoorde dacht ik ik had er verdomme nog een goeie zaak van kenne maken. Ik ging in de avond wat eten met Tara bij blue dog cafe ik was die hond ook al tegen gekomen in New Orleans op schilderijen en kunstwerken. Een kunstenaar uit Louisiana heeft het bedacht George Rodrigue. Dus hier zie je het best veel. we aten wat aan de bar met een biertje een abita dat bier wordt hier in Louisiana gebrauwen en was erg lekker met een vleugje caramel. Daarna gingen we naar een andere kroeg waar een vriend van Tara was dat was vroeger der huis genoot ergens ander echt bijna iedereen die ik spreek heeft in meerdere staten gewoond. Philippe had weer een vriendin in San Antoine dus die had me nummer geven zodat zei mij weer tips kon geven. Het was ook best druk in de kroeg voor een dinsdag avond dus ik vroeg hoe dat zo was. Dat komt omdat ze weten wie er die avond achter de bar staat en als het een goeie/ leuke is gaan ze heen. We dede ook nog ff een shotje eerst een shot wiskey en meteen erachteraan een shor augurken sap. Dus ik zou zeggen probeer het!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lafayette

USA

USA road trip van Nashville tot Los Angeles

Recente Reisverslagen:

22 November 2014

terug naar huis

21 November 2014

laatse dag

20 November 2014

laatse dag strand

19 November 2014

bakken

18 November 2014

tog nog een erbij
Naomie

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 20174

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 23 November 2014

USA

Landen bezocht: